Nytt år – nytt projekt!

Råkraft eller RawCrafts är mitt hantverksprojekt för det kommande året. År 2012 är ägnat åt det råa hantverket.

Under året vill jag lära mig nya tekniker och uppdatera mig på de jag redan kan. De senaste åren har jag framför allt haft som mål att avsluta gamla UFOn som blivit liggande men nu vill jag jobba mer med råmaterialen och starta en massa nya projekt.

Jag har sysslat med textilt hantverk i 25 år. Det började med tappra små stickprojekt i neonrosa yllegarn och mammas medtagna gamla rundstickor, alltid tappade jag några maskor, aldrig kunde jag få kantmaskorna snygga och oftast blev jag så arg att jag repade upp allt efter 20 varv. Jag fortsatte vidare med små handvävda trasmattor som fick inreda dockskåpet och syslöjdsalster gjorda både med flit och noggrannhet.  Sedan vandrade jag vidare och utbildade mig till Skräddare där både rockar, kjolar, klänningar och blusar omsorgsfullt påtades ihop. Nu har jag på sätt och vis regredierat tillbaka till förskolepysslet tillsammans med mina egna barn.

Samtidigt är det dags för nästa steg: Arbetsprover, vidareutbildning, pånyttstart!

 

 

Så idag, fyra dagar innan det nya årets intåg börjar arbetet! Följ mig så lär vi oss tillsammans!